HTML

Híres autómárkák

A Nagykönyvkiadó blogja autórajongóknak. Régi autók, különleges autók, csodás autók. Részletek könyveinkből, hírek a régi autók világából, kvíz és miegymás.

Friss topikok

Linkblog

Autós szépségverseny Indiában

2008.12.03. 10:22 :: nagykonyvkiado

November elején az indiai Mumbai városában, amelyről sajnálatos módon mostanában inkább a terrortámadások miatt hallunk rendezték a Cartier Travel with Style Concours d'Elegance-t, az első indiai régiautós szépségversenyt.


A győztes: Delahaye 135 MS Figoni-Falaschi felépítménnyel, 1939-ből

Manvendra Singh, egy helyi autótörténész a francia Cartier elegáns ékszereket előállító cég szponzorálásával 60 olyan oldtimer-t válogatott össze, amelyet Indián kívül még senki sem látott.

A második világháború előtt az indiai maharadzsák tartották életben a brit luxusautó-ipart elegáns, sokszor különleges megrendeléseikkel. Daimler, Napier, Rolls-Royce - e nagyszerű alvázakra csodás felépítményeket kreáltak. John Fasal, aki évtizedek óta kutatja a Rolls-Royce, s ezen belül a cég és India kapcsolatát 2005-ben írt erről is egy könyvet, de nem lelem sehol a részletes adatokat.


A wales-i herceg és egy maharadzsa valamikor 1920. környékén. Az előtérben egy Rolls-Royce Silver Ghost

 

A Mumbai Concours d'Elegance rendezvényen a csodás Rolls-Royce-k mellett egy-két Mercedes, nagyszerű harmincas években gyártott Packardok és Pierce-Arrow-k és háború utáni Jaguarok és Triumphok is helyet kaptak. A fődíjat egy Figoni-Falaschi karosszériás Delahaye 135MS nyerte el.

A zsűri tagjai: Gordon Murray, a McLaren F1 tervezője, Nick Mason, a Pink Floyd dobosa és elhivatott járműgyűjtő, Michael, kenti herceg, aki most találkozott nagyapja egyik Daimlerével.






A fotókat egy indiai fórumon találtam

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://automarkak.blog.hu/api/trackback/id/tr35801125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ronald 2008.12.03. 12:52:25

"....az indiai maharadzsák tartották életben a brit luxusautó-ipart...."

Nem volt ez ilyen felhőtlen azért. Mert bár a britek jónéven vették a "mahik" pénzét - de a szalonba soha nem engedték be őket. De tán még a cselédlépcsőre sem.

Legendássá vált egy Londonban csúful megalázott maharádzsó esete - aki bosszúból gyoresan megvett vagy 4 darab Rolls-ot - és azokkal hordatta ki a ganét az istálóiból.

Persze, később aztán a brit "felsőbbrendüség" is bebizonyította, hogy kb. mire ment úgymond "egyedül" - vagyis főleg az indiaiak de akár az egyiptomiak nélkül is.

Mert szép dolog a presztizs...csak sok lóvé kell hozzá, fenntartani.

redriot77 2008.12.03. 14:06:42

"Mert bár a britek jónéven vették a "mahik" pénzét - de a szalonba soha nem engedték be őket. De tán még a cselédlépcsőre sem."

Most kamatostul visszakapják a britek a szivatást: az indiaiak (TATA) és a kínaiak aprópénzért veszik meg a gyáraikat és a patinás márkaneveiket. :)

fonaktamas 2008.12.03. 14:35:14

Mr Fasal konyvenek cime: Rolls-Royce Twenty. Bovebben: www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0950648906/magnetomagispeci

Lennek en is marharadzsa :)

Ronald 2008.12.03. 15:51:29

Bizony-bizony, redriot kollega.

Én ugató kutya legyek, ha - az üzleten túl - nincs ezekben a felvásárlásokban egy kis törlesztési vágy is az évszázados szivatásokért.

Elvégre a Harrods sem a világ legnagyobb biznice (hatalmas a fenntartása) de AlFayed bácsi akkor se adná el - ha otthonról kéne pénzt vigyen a kasszába.

A Tata-ról meg még hallani fogunk - ne féljetek semmit....de a kinaiak sem a spájizban vannak már.

Té, mint Tamás 2008.12.03. 17:14:09

A képek közül melyik a nyertes?
Egyébként gondoljatok bele, milyen klassz a legelső képen levő autó: nem lehet rá kerékbilincset szerelni. :)

pnegyesi 2008.12.03. 18:08:03

A legelső képen levő piros autó a nyertes Delahaye, bocs, mindjárt gyártok képaláírást.

Fasal úr több könyvet is írt, nem a RR Twenty és nem az Edwardian Rolls-Royce az amire én emlékszem. Majd átnyálazom hamarost a Classic és Sportscar vonatkozó évfolyamait és rájövök :)
süti beállítások módosítása