Jövő héten a Genfi Autókiállításon mutatkozik be a rendkívül népszerű Fiat 500 kisautó fél-kabrió változata. Nem igazi kabrió, hiszen csupán maga a tető középrésze helyére került összehajtható textilborítás. Az ötlet nem új: a Fiat már a harmincas években gyártott ilyen Topolinokat
A harmincas években gyártott Fiat 500, becenevén Topolino (Kisegér), a Volkswagen "bogárt" megelőző olcsó népautó volt. 1936-1955. között kisebb-nagyobb változtatásokkal több, mint félmillió darabot gyártottak le e típusból, amelyből többek között kombi- és félkabrió-felépítményes változat is készült.
Bár a Topolino közvetlen utóda a nagyobb 600-as lett, de 1957-ben a Fiat ismét előrukkolt az 500 modern változatával.
A Nuova 500 (avagy bambino) az egyik legelső városi kisautó, amely reális alternatívát nyújtott az addig csak robogókhoz és bizarr törpeautókhoz szokott olaszoknak.
Az első Fiat Nuova 500 1957. nyarán jelent meg. Elöl két ülés, hátul egy pad várta az utasokat a 3,97 méter hosszú, 1,32 méter széles és ugyanolyan magas autócskában. Összesen 70 kiló csomagot lehetett szállítani a 680 kilós járműben.
Az autó farában kapott helyet a kéthengeres, léghűtéses motor - az első ilyen jellegű Fiat erőforrás. A 479 köbcentiméteres motor 13 lóerő teljesítményre volt képes. A négyfokozatú váltó 2., 3. és negyedik fokozatát szinkronizálták. A Fiat 500 alig 4,5 liter üzemanyagot fogyasztott 100 kilométeren. A Fiat 500 jellegzetessége volt a hátrahajtható vászontető, amelyről az autó a "szardíniásdoboz" gúnynevet kapta:
A Fiat 500 1975-ig maradt gyártásban. Ez idő alatt több mint 3,2 millió darabot gyártottak e típusból.
A Fiat Panda műszaki alapjaira épülő modern Fiat 500-as 2007-ben jelent meg a piacon. 2008-ban Lengyelországban több, mint 200,000 darabot gyártottak a népszerű városi kisautóból. Hírek szerint 2010-ben érkezik a még kisebb Fiat Topolino, amelyet a szerbiai Zastava gyárüzemében terveznek összeszerelni.